Saat Magika Bersama TWB


💕SAAT MAGIKA BERSAMA TWB💕





Assalamualaikum korang..



Finally disaat2 akhir nak tutup contest baru saya dapat mengadap pc siapkan tugasan entry ni. Lamanya la hai tak update blog. Kalau Master Ainul tak buat contest ni, memang tak gerak la blog ni jawabnye. Hihi..Tq Mas!



Ok, syarat nak join contest ni, kena buat entry tentang "Saat Magika Bersama TWB".



Antara saat magika saya bersama TWB ialah, 6 bulan selepas join TWB, saya berjaya rank up sebagai "SUPERVISOR" iaitu pada Feb 2018. Dan pada masa yang sama, genap setahun saya join Shaklee.



Rasa macam saya dah kembali ke alam kerjaya saya!!! 5 tahun bergelar surirumah sepenuh masa selepas melahirkan anak, berhenti kerja dan fokus pada rumahtangga, memang terasa stressnya.



Saya stress dari segi kewangan. Bayangkan, lepas je grade, saya terus kerja sebagai 'Research Executive' hampir 7 tahun. Dah biasa berdikari, ada income sendiri, bebas beli apa yang saya suka, boleh bagi parents duit tiap2 bulan, boleh pergi travel dengan kawan2 tapi suddenly, berhenti kerja dan tiap2 bulan tak de lagi gaji hakiki yang dulu pernah saya dapat tiap2 bulan.



Allah stress sangat rasanya bila hanya mampu tengok je tapi tak beli, cut off sana-sini. 5 tahun satu masa yang cukup lama bagi saya. Agaknya kalau kenal Shaklee & TWB 5 tahun lepas, sure saya dah sama level dengan Master Ainul..kan Mas? hehehe


Bila anak dah mula pergi tadika, suami galakkan saya buat biz. Dia minta saya fikir apa biz yang saya boleh buat dan dia sokong 100% sebab  tak nak saya boring kat rumah dan stress lagi..hahahahaha


Apa yang saya nak ialah ada "income sendiri". Saya bebas nak beli apa yang saya suka, tanpa perlu meminta-minta dengan suami. Kalau suami nak belikan tu lain citer, kan? 


Tapi saya memang nak ada duit poket sendiri macam zaman saya kerja dulu. Bila kita berkerjaya, kita akan lebih konfiden. 


Saya fikir macam2 biz - buka taska, buka cafe hipster, biz baju baby, lunchbox, baju kurung, ehh macam2 lah.


Finally, saya mengadu hanya pada Dia. Tunjukkan saya biz apa yang boleh bagi kejayaan dunia akhirat pada saya. Akhirnya Dia gerakkan hati saya bertemu dengan Founder TWB.



Magika terjadi lagi. Dari '0' tentang spa dan facial, sekarang dah macam "HERO".  Senang sangat rupanya buat duit dengan biz spa ni. Memang magik! Hanya 2-3 jam training, terus boleh start biz spa sendiri. Memang Wow sangat lah!! Tak payah pening2. Dan biz ni sangat fleksible, mudah, dan enjoy.


Dan sekarang, saya seorang surirumah berkerjaya. Saya punya income sendiri dari 4 penjuru. Dan semuanya saya dapat disini (TWB).


Apa yang saya nak, saya boleh dapat dalam TWB ni. Semoga saya terus istiqomah bersama TWB kerana Dia yang telah lorongkan saya ke jalan ini.


Sekian dulu dari saya...

#twb_youth

Izah
Beauty Queen Facial & Spa
Qualified Beautician & Trainer
The Walking Beauty Project












Comments

  1. Kak Izah queen of Youth. Hehe ☺

    Betul kak. Setuju sangat. Bila kita dah biasa kerja,tiba-tiba tak kerja rasa macam satu batu hempap kepala. Sebab kita takde kewangan sendiri.


    Alhamdulillah kenal TWB kan? May Allah ease our journey ☺



    Akak, i'll follow you. Follow Ee juga ye.

    ibuzahra.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts